martes, 8 de enero de 2008

C de Català

Jo utilitzo la llengua,
També parlo català.
La meva sang és com la teva:
Brolla del naixement del Llobregat.
He nascut en terres d’almogàvers,
He après a treure roses d’un drac,
He ensumat el salobre de la costa brava,
He crescut a la falda de Montserrat.

Jo utilitzo la llengua,
he abraçat cors catalans,
sota la porta de casa meva diu:
sigueu benvinguts a la vostra llar.

Les meves flors tenen nom de pubilla,
Conec el color de les quatre barres,
He tararejat cançons a l’alba
Que parlen de l’Empordà.

Parlo català,
Però no puc oblidar-me
de que la vida és políglota,
de que em crida
amb accents de tots els continents,
de que la vida no s’amaga
sota la ela geminada,
de que la vida em pregunta
en tots els idiomes,
de que les respostes
no arriben sols en català.

No hay comentarios:

Publicar un comentario